Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAscione, Frank R.; Borg, Walter R.
TitelEffects of a Training Program on Teacher Behavior and Handicapped Children's Self-Concepts.
QuelleIn: Journal of Psychology, 104 (1980), S.53-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Change; Behavior Patterns; Educational Research; Elementary Education; Handicapped Children; Handicapped Students; Mainstreaming; Program Effectiveness; Self Concept; Teacher Behavior; Teacher Education; Teacher Effectiveness
AbstractTeachers trained with the revised Utah State University Self-Concept Protocol Program showed significant increases on six of twelve program-related behaviors. Although no gains in self-concept were made by handicapped children, there was evidence for differential effectiveness of the program for learning disabled and emotionally handicapped children. (Author/RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: